EUROPEAN COMMISSION

Brussels, 17.1.2018

COM(2018) 24 final

2018/0008 (NLE)

Tło i cele

  • Każdy ma prawo do edukacji włączającej, charakteryzującej się dobrą jakością, szkoleń i uczenia się przez całe życie w celu utrzymania i nabywania umiejętności, które pozwolą mu w pełni uczestniczyć w życiu społeczeństwa i skutecznie radzić sobie ze zmianami na rynku pracy.
  • Każdy ma prawo do terminowego i dostosowanego do potrzeb wsparcia na rzecz poprawy perspektyw zatrudnienia lub prowadzenia działalności na własny rachunek. Obejmuje to prawo do otrzymania wsparcia w poszukiwaniu pracy, szkoleniu się i zmianie kwalifikacji zawodowych.

Te zasady zdefiniowano w Europejskim filarze praw socjalnych

Kompetencje kluczowe wg UE

Kompetencje są definiowane jako połączenie wiedzy, umiejętności i postaw, przy czym:

  1. a) wiedza składa się z faktów i liczb, koncepcji, idei i teorii, które są już ugruntowane i pomagają zrozumieć określoną dziedzinę lub zagadnienie;
  2. b) umiejętności definiuje się jako zdolność i możliwość realizacji procesów i korzystania  z istniejącej wiedzy do osiągania wyników;
  3. c) postawy opisują usposobienie i sposoby myślenia służące działaniu lub reagowaniu na idee, osoby lub sytuacje.

Osiem kompetencji kluczowych

  1. kompetencje w zakresie czytania i pisania;
  2. kompetencje językowe;
  3. kompetencje matematyczne oraz kompetencje w zakresie nauk przyrodniczych, technologii i inżynierii;
  4. kompetencje cyfrowe;
  5. kompetencje osobiste, społeczne i w zakresie uczenia się;
  6. kompetencje obywatelskie;
  7. kompetencje w zakresie przedsiębiorczości;
  8. kompetencje w zakresie świadomości i ekspresji kulturalnej.

16 października odbyła się w naszej szkole uroczystość z okazji Dnia Edukacji Narodowej. Uczniowie poprzez montaż słowno – muzyczny wyrazili swoją wdzięczność nauczycielom oraz pracownikom obsługi za trud włożony w wychowanie, za cierpliwe przewodnictwo na trudnej drodze zdobywania wiedzy, za pomocne dłonie, za gorące serca. Wspólnie spędzone chwile były miłym upominkiem nie tylko dla grona pedagogicznego i pracowników, ale także dla przybyłych gości. Uroczystość przygotowały: p. A. Sarzała, p. Ż. Dymek i p. U. Wichrowska.

Opracowanie: U. Wichrowska

Dnia 11 października kl. I-IV wraz wychowawcami wybrały się na wycieczkę. Pierwszym etapem była kopalnia soli w Kłodawie. Ubrani w górnicze kaski wysłuchaliśmy z ciekawością Pana przewodnika, który opowiedział nam o powstania złóż soli w Kłodawie oraz ich wykorzystaniu i zastosowaniu. Zjazd windą z prędkością 6m/s pozostawił  niezapomniane wrażenia.

Uczniowie klas 1-3 naszej szkoły biorą udział w akcji Szkolne Przygody Gangu Słodziaków organizowanej przy współpracy sieci znanego sklepu. Projekt ma na celu zachęcenie dzieci do czytania. W ramach projektu w naszej szkole w młodszych klasach odbyły się lekcje na podstawie przygód „Gangu Słodziaków” Renaty Piątkowskiej. Dzieci bawiąc się poznawały różne zachowania, postawy, utrwalały pisownię nazw własnych, a przede wszystkim z zaciekawieniem słuchały lub same czytały o przygodach leśnych zwierząt.

27 września odbyła się całodniowa wycieczka do Warszawy. Wizytę w stolicy rozpoczęliśmy od zwiedzania Starego Miasta z przewodnikiem. Następnie pełni sportowego zapału wyhasaliśmy się w „Hangarze 646”. Kolejny punkt programu to Centrum Nauki Kopernik, które nas zainspirowało w poznawaniu i zrozumieniu świata. Było coś dla oka, coś dla ciała, coś dla umysłu i na koniec coś dla żołądka – wizyta w McDonaldzie.

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje unijne Rozporządzenie o Ochronie Danych Osobowych (RODO). Rozporządzenie obowiązuje we wszystkich krajach Unii Europejskiej, a także na całym świecie, o ile ktoś przetwarza dane osobowe obywatela Unii Europejskiej.Celem zapewnienia właściwej ochrony danych osobowych - osobie, które dane dotyczą, należy przede wszystkim podać informacje dotyczące przetwarzania jej danych osobowych określonych w art.13 lub 14 RODO w zależności, czy zostały one pozyskane bezpośrednio    od osoby której dane dotyczą, czy też z innych źródeł. W świetle powyższego pragniemy poinformować Państwa, że Administratorem Państwa danych jest Szkoła Podstawowa im. Marszałka Józefa Piłsudskiego w Nowym Grabiu; ul. Osiedle pod Jaworem 11A; 09-530 Gąbin. W sprawach związanych z danymi osobowymi można się kontaktować pod adresem poczty elektronicznej: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. z dopiskiem „dane osobowe”.

7 września odbyło się spotkanie z przedstawicielami Policji z Gąbina. Pan policjant przypomniał o zasadach bezpieczeństwa, które należy stosować w drodze do szkoły i w czasie powrotu, jak również na terenie szkolnym. Dzieci chętnie dzieliły się swoją wiedzą, za co Pan policjant pochwalił uczniów. Życzył bezpieczeństwa na nowy rok szkolny.Rada Pedagogiczna równiez  dołącza się do życzeń  BEZPIECZNEGO ROKU SZKOLNEGO dla calej społeczności szkolnej.

Opracowanie: U. Wichrowska

W piątek – 28 października – dzieci z klasy I przyszły do szkoły przebrane za duchy, czarownice, ukryły twarz za maskami lub miały akcenty dyniowe. Dominującym kolorem w Halloween powinien być kolor czarny lub pomarańczowy. Na ostatniej lekcji, bawiliśmy się przy muzyce, oglądaliśmy przebrania dzieci i mieliśmy słodki poczęstunek. Chociaż tradycja Halloween przyszła do nas zza oceanu w latach 90-tych ubiegłego wieku, to sprawia dzieciom dużo radości i uśmiechu. A przecież w wychowaniu o to chodzi, aby dostarczać dzieciom powodów do radości i zabawy. Myślę, że nam się to udało, co widać na załączonych zdjęciach.

Wyświetl statystyki i reklamy

Promuj post

15Tomasz Nowacki - radny Miasta i Gminy Gąbin i 14 innych użytkowników

Więcej o: "Wspólna zabawa pierwszaków"